Cijeli program »
Razvoj konceptualnog znanja kroz matematičke modele
Izradom i uporabom jednostavnih modela u nastavi kao nastavnog sredstva možemo kod učenika postići lakše usvajanje nastavnog gradiva i razumijevanje apstraktnih matematičkih pojmova i dokaza. Naime, vizualizacija u nastavi matematike je predmet raznih istraživanja. Istraživanja su pokazala da veliku ulogu u tome imaju nastavnici koji svojim pristupom u razumijevanju matematičkog problema mogu na ovaj način pomoći učenicima usvajanje matematičkih pojmova, a kasnije i primjeni rješavanja svakodnevnih životnih situacija grafičkim promišljanjem problema. Mnoga istraživanja pokazuju da nastavnici koji ističu vizualizaciju u matematici i koriste modele u obradi i usvajanju matematičkih pojmova postižu bolje rezultate kod svojih učenika, ne samo u osnovnoj školi nego i u srednjoj školi, i kasnije tijekom studija.
Voditeljice radionice će motivirati nastavnike na izradu jednostavnih modela kao nastavnog sredstva i pomagala kojim se dolazi do potpunog razumijevanja i vizualizacije apstraktnog matematičkog pojma. Korištenjem GeoGebre kao moćnog matematičkog alata matematički pojmovi i zakonitosti se mogu promatrati na više načina: grafički, algebarski, interaktivno i tablično. Prikazani modeli će povezati pojašnjavanje matematičkih pojmova pomoću GeoGebre. Rad s modelima na radionici može potaknuti iskustveno, inovativno i kreativno učenje.
Sudionici radionice će raditi na pripremljenim modelima te isprobati i primijeniti razvijanje i stjecanje konceptualnih znanja koje treba osvijestiti kod učenika. Modeli su primjenjivi u raznim matematičkim područima kao što su: linearna i kvadratna funkcija, geometrija prostora, svojstva trigonometskih funkcija na brojevnoj kružnici, te krivulja drugog reda.
Cilj radionice će biti postignut izlaganjem nastavnika o daljnjoj uporabi modela u nastavi matematike kao i primjenjivosti modela pri rješavanju određenih matematičkih problema.
Autor(i):
Trajanje: 90 minuta
Ciljana skupina: nastavnici matematike srednjih škola.