Cijeli program »
Komuniciranje stripom: sat medijske pismenosti u knjižnici
Pristup knjižničarstvu kao profesionalnoj praksi utemeljenoj na raznovrsnim empirijskim pokazateljima (statistike, komentari korisnika, istraživanja) predmet je velikog broja diskusija u literaturi u području informacijskih znanosti. Stoga je cilj ovog istraživanja ispitivanje efikasnosti nastave medijske pismenosti u osmogodišnjoj školi u svrhu poboljšanja obrazovne funkcije školskih knjižnica. Istraživanje je provedeno primjenom kvantitativne i kvalitativne metodologije. Predmet istraživanja u ovom radu je nastavni sat o stripu kao mediju, koji je realiziran kroz suradnju školske knjižničarke s razrednom učiteljicom. Nastavni sat obuhvatio je 4 tipa nastavnih aktivnosti: upoznavanje učenika s likovima stripa Durica (korištenje lutaka), razgovor o karakteristikama stripa popraćen aktivnostima za učenike, grupni rad na kreiranju teksta za foto-strip (korištenje aplikacije Comic Life ) i na kraju provjera znanja korištenjem aplikacije Plickers. Nakon svake nastavne aktivnosti proveden je kratak kviz kojim se ispitivalo zadovoljstvo učenika sadržajem nastave i aktivnostima. Pitanja su bila formulirana korištenjem Likertove ljestvice a grafički izgled kviza je bio prilagođen dobi učenika. Nakon završetka nastave proveden je grupni intervju sa 7 učenika kako bi se dobio širi uvid u njihovo mišljenje o nastavnom satu, atraktivnost pojedinih dijelova nastave, te u zadovoljstvo učenika vlastitim sudjelovanjem u nastavi. Prikupljeni empirijski podaci obrađeni su primjenom deskriptivne statistike i metode tematske analize. Rezultati istraživanja pokazali su da se učenicima svidjelo predstavljanje likova u stripu lutkama, te da su veliki interes pokazali za kreiranje foto-stripa (tekst + Comic Life) i provjeru znanja putem aplikacije Plickers. Učenici su uglavnom bili zadovoljni vlastitim radom, a neki su izjavili da ubuduće žele poboljšati rezultat u kvizu znanja.
Autor(i):
Trajanje: 15 minuta