Cijeli program »
Izvori energije
U oglednom satu pokazat ćemo kako se jedna krovna tema -Izvori energije i interdisciplinarni rad mogu organizirati u svrhu ostvarivanja obrazovnih ishoda za više nastavnih predmeta.
Izvor energije je bilo koji tjelesni ili umjetni sustav koji je u stanju proizvesti energiju. Izvori energije mogu biti obnovljivi (kao što su solarna energija) ili neobnovljivih (kao što su nafta - fosilna goriva su sačuvani geološki depoziti biljaka i mrtvih organizama koje gorenjem stvaraju energiju). U kemijskim vezema je pohranjena enrgija koja se može iskoristiti kroz kemijske reakcije. Učenici imaju znanje o izvorima energije.
Kemija: izvori energije su povezani s temom fosilnih goriva.
Fizika - izvori energije su povezani s temama energetskih oblika, transformacije energije i učinkovitosti
Geografija - izvori energije su povezani s temom razvojnih resursa, izvora energije i zaštite okoliša
Matematike -izvori energije povezani su s temom prezentacija i analiza podataka
Istraživačka metoda rada:
1. Postavljanje scene (ICT alat: youtube)
2. Gledanje unatrag (predznanje)(ICT alat: Cmap)
3. Izrada predviđanja - hipoteze i postavljenje pitanja (ICT alat: padlet)
4. Postavljanje hipoteze i istraživanja (ICT alat: padlet, hypothesis scratchpad)
5. Istraživanje i prikupljanje podataka (ICT alat: wolfram, wikipedia...)
6. Obrada podataka i formiranje zaključka (ICT alat: Google docs, metachart)
7. Prezentacija i pregled rezultata (ICT alat: storybird)
Na kraju nastavnog sata učenici potvrđuju ili odbaciju svoju hipotezu.
Autor(i):
Ivana Marić Zerdun; OŠ Trilj
vana Marić Zerdun rođena je 1979. u Zagrebu, diplomirala je na Fakultetu prirodoslovno-matematičkih znanosti i odgojnih područja Sveučilišta u Splitu i stekla zvanje profesora biologije i kemije. Od 2008. zaposlena u OŠ Trilj, Županijski je voditelj učitelja kemije za osnovnu školu Splitsko-dalmatinske županije. Autor je udžbenika i priručnika kemije, zbirke zadataka iz ekologije i multimedijalnih materijala Otpad i Bioraznolikost. Članica je ekološke udruge Sunce. Član je ISE Hrvatske zajednice i stekla je značke Inovativni nastavnik: znalac i Inovativni nastavnik: Guru sudjelovanjem na online tečaju "Inovativni nastavnici: primjena obrazovnih trendova i digitalnih alata". Sudjelovala u projektu "Assesment of Transversal Skills 2020" (ATS2020) odnosno "Vrednovanje generičkih kompetencija 2020". Trenutno sudjeluje u PLATON projektu - inovativni okvir edukacija nastavnika kroz velike ideje znanosti.
Anita Čota; OŠ Trilj
Anita Čota rođena 1975. u Splitu, diplomirala na Filozofski fakultet sveučilišta u Zadru i stekla zvanje profesor sociologije i geografije. Od 2009. zaposlana u OŠ Trilj. Sudjelovala u projektu "Assesment of Transversal Skills 2020" (ATS2020) odnosno "Vrednovanje generičkih kompetencija 2020". Trenutno sudjeluje u PLATON projektu - inovativni okvir edukacija nastavnika kroz velike ideje znanosti.
Desa Roguljić; OŠ Trilj
Desa Roguljić rođena je 1955. u Sinju, obrazovanje je stekla na PA-Split, smjer matematika-fizika i stekla zvanje učitelja matematike i fizike. Posjeduje Europsku računalnu diplomu - ECDL. Od 1982. zaposlena u OŠ Trilj, Županijski je voditelj učitelja matematike za osnovnu školu ex Općine Sinj. Član je ISE Hrvatske zajednice i stekla je značku Inovativni nastavnik: znalac sudjelovanjem na online tečaju "Inovativni nastavnici: primjena obrazovnih trendova i digitalnih alata". Sudjelovala u projektu "Assesment of Transversal Skills 2020" (ATS2020) odnosno "Vrednovanje generičkih kompetencija 2020". Trenutno sudjeluje u PLATON projektu - inovativni okvir edukacija nastavnika kroz velike ideje znanosti.
Marija Gaurina; Tehnička i industrijska škola Ruđera Boškovića u Sinju
Marija Gaurina rođena je 1982. Sinju, diplomirala je na Prirodoslovno matematičkom fakultetu u Splitu i stekla zvanje profesora fizike i informatike, upisala je postdiplomski doktorski studij-Biofizika. Radila je u OŠ Trilj, a od 2016., danas je zaposlena u Tehničkoj i industrijskoj školi Ruđera Boškovića u Sinju. Član je ISE Hrvatske zajednice i stekla je značke Inovativni nastavnik: znalac i Inovativni nastavnik: Guru, sudjelovanjem na online tečaju "Inovativni nastavnici: primjena obrazovnih trendova i digitalnih alata". Ambasador je za Scientix u Hrvatskoj od 2017. Trenutno sudjeluje u PLATON projektu - inovativni okvir edukacija nastavnika kroz velike ideje znanosti.
Trajanje: 35 minuta
Ciljana skupina: STEM učitelji s minimalnim digitalnim kompetencijama
Potrebna predznanja: sadržaj nastavnih predmeta STEM područja i napredna razina informatičkih vještina.