Cijeli program »
Nastava 21.stoljeća: Primjena CLIL metode
Moderno doba migracije i integracije stanovništva diljem Europe i europski razvojni plan pokazuju da metode podučavanja moraju pratiti ista društvena zbivanja zbog veće potrebe za višom jezičnom kompetencijom te kvalitetnom radnom snagom. CLIL metoda priprema učenike izazovima modernog društva gdje su radna kompetitivnost i interkulturalna, jezična i kognitivna kompetencija važni faktori uspješnosti na tržištu rada. CLIL metoda se pokazala iznimno učinkovitom jer izravno sjedinjuje strani jezik, u ovom slučaju engleski i drugi nastavni predmet, npr. kemija, povijest, geografija, fizika, matematika itd. Uporaba stranog jezika u kontekstu drugog nastavnog predmeta je direktna i praktična dok sadržaj nastavnog predmeta poprima novu dimenziju. Učenici kroz ciljani jezik usvajaju sadržaj nastavnog predmeta i na taj način razvijaju društvene, kulturološke, kognitivne vještine kao i vještine učenja što olakšava stjecanje postignuća u savladavanju gradiva nastavnog predmeta i predmeta stranog jezika. CLIL metoda se može koristiti u podučavanju svih uzrasta učenika i na bilo kojem stranom jeziku. U sklopu radionice sudionici će naučiti: 1. što je CLIL metoda i njena primjena; 2. koristiti engleski jezik za pripremu teksta stručnog sadržaja; 3. koristiti digitalne alate (jezični oblak/digitalni poster-preporučene CLIL aktivnosti) u primjeni CLIL metode; 4. kako pripremiti zadatke razumijevanja na stručnom tekstu koristeći engleski jezik; 5. usmjeriti učenje na učenika i preuzeti ulogu «monitoringa». Na kraju radionice sudionici će prikazati svoje uratke i na taj način dobiti odgovore na sva preostala pitanja.
Autor(i):
Trajanje: 90 minuta
Ciljana skupina: radionica je namijenjena svim učiteljima i nastavnicima kojima je CLIL metoda potrebna zbog njenih primarnih benefita, a i zbog drugih mogućih razloga gdje se pokazuje nužna, npr. sudjelovanje u Erasmus+ i eTwinning projektima.
Potrebna predznanja: za pohađanje radionice nisu potrebna iskustva informacijske-komunikacijske tehnologije veće razine, tj. dovoljan je osnovni nivo uporabe informacijske-komunikacijske tehnologije te srednja razina (B1-B2) poznavanja engleskog jezika.