Skip to main content
CARNET Users Conference 2018

Cijeli program »

Pratim + škrabam = pamtim

Svatko od nas doživio je situaciju da za vrijeme tumačenja novih sadržaja ugleda učenika koji odsutno crta po rubu bilježnice. Takvo učenikovo ponašanje doživljavamo kao neku vrstu revolta, ubijanja dosade ili neposluh. Međutim, učenik upitan da parafrazira izložene sadržaje, ponavlja ih gotovo bez greške. Takva nas situacija dovodi do pitanja: „Kako je moguće da učenik koji ne prati ipak zna ono što radimo na satu?“ Često sami sebe uhvatimo kako crtamo neke, često nesuvisle škrabotine na rubu rokovnika za vrijeme sjednica, ali sebe ne smatramo neslušačima u tim trenucima. Upravo suprotno, prilično se precizno možemo sjetiti mnogih detalja jer su bili uokvireni u neobične oblike ili ispisani neobičnim fontom. Situacija poput ove potaknula nas je da istražimo takvo ponašanje. Literaturu nije bilo lako pronaći, dok nismo otkrile kako je ova aktivnost nazvana u engleskom govornom području: „Doodle“, dok mi to nazivamo škrabanjem. Želimo s kolegama podijeliti intuitivnu i jednostavnu metodu koja ima znanstveno uporište. Mogućnosti njezine primjene su brojne i ovise isključivo o kreativnosti učitelja i razreda, odnosno učenika s kojima radi. S obzirom na naše zadovoljstvo metodom, želimo iskoristiti radionicu kako bi nastavnicima svih predmeta pojasnili njen potencijal i učinkovitost, u kojoj mjeri doprinosi boljem znanju. Želimo pokazati na konkretnim nastavnim jedinicama pripremu listova za učenike, kako implementirati metodu vođenog bilježenja, važnost boja, kako pripremljene listove primijeniti u grupnom radu te preporučiti izvore koji mogu biti od pomoći u pripremi satova. Samim time nastavnici će se i sami naći u ulozi učenika i vidjeti na svom primjeru prednosti metode.

Autor(i):

Tea Borković; Osnovna škola Grabrik

Tea Borković je profesorica matematike i fizike, radi u OŠ Grabrik u Karlovcu. Kroz svoj rad trudi se popularizirati znanost i mlade ljude oduševiti za nju. Osim redovne nastave provodi razne aktivnosti s učenicima od stvaranja igara s matematičkom podlogom, izrade enigmatskih listića, do suradničkog poučavanja i radionica za koje priprema svoje učenike kao voditelje. Posebnu pažnju posvećuje radu s potencijalno darovitim učenicima o kojima je održala nekoliko izlaganja na stručnim skupovima. Posljednje dvije godine sudjeluje u organizaciji matematičkih subota i ekipnog natjecanja za učenike cijele karlovačke županije. Sudjelovala je u međunarodnim projektima inGenious i GoLab, u projektu Razvoj završnih ispita na kraju obrazovnih ciklusa, kao autor zadataka iz fizike, kao član povjerenstva za prosudbu udžbenika, kao recenzent za izdavačku kuću, kao član tima za provedbu istraživanja za potrebe doktorskog rada.

Antonija Capan; Osnovna škola Grabrik

Antonija Capan je profesorica matematike u Osnovnoj školi Grabrik, u Karlovcu. U radu s učenicima zanima se za primjenu matematike u svakodnevnom životu, matematičke igre i matematiku u igrama i mozgalicama. Intenzivno se bavi idejama integracije nastavnih predmeta i izvođenjem integriranih nastavnih satova, pogotovo integracije povijesti i matematike te geografije i matematike na kojima učenici imaju priliku iskusiti rad i učenje na dva predmeta odjednom. Jedan je od autora radnih listova “Heureka - brojevi su promijenili svijet”, namjenjenih integriranoj nastavi povijesti i matematike za peti razred osnovne škole. Posljednje dvije godine sudjeluje u organizaciji matematičkih subota i ekipnog natjecanja za učenike cijele karlovačke županije.

Trajanje: 45 minuta

Ciljana skupina: osnovnoškolski nastavnici.

 

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2017 Zakon Group LLC